شستشوی فرش دستباف

شستشوی فرش دستباف

زمانی که ما فرش خود را خریداری می کنیم، در ابتدا فرش حالت نو و تازه ی خود را دارد. به مرور زمان و پس از گذشت حدود 12 الی 18 ماه، کم کم رنگ آن کدر می شود و حالت ناخوشایند و نازیبایی به خود می گیرد. الیاف فرش به آرامی شروع به جمع کردن گرد و خاک و ذرات آلوده می کنند. چربی و کثیفی های ناشی از آشپزی، گرد و خاک کفش، همه و همه موجب می شوند که بافت فرش دستباف ما زیر لایه ای از آلودگی قرار بگیرد و رنگ آن بیشتر از قبل کدر و ضعیف گردد. در صورتی که در زمان درست و به روش اصولی اقدام به شستن فرش نکنیم، به تدریج موجب از بین رفتن الیاف و فرسایش آنها می شود، و فرش دستباف ما را از کیفیت اولیه خود می اندازد.

روش های شستشوی فرش دستباف در قالیشویی

  • ساده شویی: شامل یک مرحله شستشو با آب و پودر + مواد نگهدارنده رنگ که باعث عدم مخلوط رنگ میشود + اتو باغلطک مخصوص آبگیر.
  • شامپو شویی: شامل یک مرحله شستشو با آب و شامپو + مواد نگهدارنده رنگ …..  +اتو باغلطک مخصوص آبگیر .
  • اعلاء شویی: شامل مراحل خاک گیری + آبکشی +دو مرحله شستشو با شامپو + تثبیت کننده رنگ (هیدرو) + براق کننده + نرم کننده +اتو با غلطک مخصوص.
  • ابریشم شویی: قالی های ابریشم برحسب تشخیص استاد کار قالیشویی میشود .به نسبت در صد ابریشم و رنگ های شیمیای و گیاهی بودن قالی بستگی دارد.
  • رنگ برداری: نوع خاصی از شستشو میباشد که برای فرشهای دستبافت خیس و مخلوط شده رنگ استفاده شده و باعث بر طرف شدن مخلوط رنگ قالی ها میشود.

برای شستشوی انواع فرش دستبافت می توانید در سریع ترین زمان ممکن با مجموعه قالیشویی آریا غرب تماس بگیرید. شستشوی فرش دستبافت کار هر قالیشویی نیست زیرا ممکن است فرش صدمه ببنید. ما در مجموعه آریا غرب با پیشرفته ترین دستگاه ها و تجهیزات با کادری مجرب و متخصص در سریع ترین زمان ممکن شستشوی فرش دستبافت شما را انجام می دهیم.

اگر شما به عنوان یک خانواده اصیل ایرانی ، از فرش دستباف در منزل خود استفاده می کنید، قطعا تا به حال متوجه این مسئله شده اید که کیفیت فرش دستباف در مقایسه با فرش ماشینی، بسیار بالاست و از آنجا که هر چیز با کیفیتی ارزش مراقبت دوچندان دارد، در این مقاله از سایت قالیشویی آریا غرب به شما نکات ارزشمندی درباره روش صحیح و اصولی شستشوی فرش دستباف به شما، خواهیم گفت.

ساختن و به وجود آوردن یک فرش دستباف، کاری بسیار دشوار است و به ماه ها و حتی گاهی سال ها تلاش، دقت و ظرافت نیاز دارد. حال که فرش دستباف بافته شد و برای استفاده در منزل قرار گرفت، چگونه باید آن را بشوییم؟ چه کار کنیم تا فرش دستباف خود را تمیز کنیم، بدون اینکه به بافت و تار و پود آن آسیبی برسد؟ آیا می توان فرش دستباف خود را به قالیشویی بسپاریم و از حفظ کیفیت و سلامت آن نیز مطمئن باشیم؟در این مقاله به تمامی سوالات بالا پاسخ خواهیم داد. روش های شستشوی فرش های ماشینی از دیگر مقالات جدید و کاربردی سایت قالیشویی آریا غرب می باشد که توصیه می کنیم این مقاله را مطالعه نمایید.

روش های شستشوی فرش دستباف در قالیشویی
روش های شستشوی فرش دستباف در قالیشویی

شستشوی فرش دستباف در منزل

شستن فرش ها در منزل معمولا هزینه ی کمتری در پی دارد. اما نکات مهمی در این زمینه وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد:

  • برای این منظور باید شوینده ی مناسبی را انتخاب کنیم تا به بافت فرش آسیب نزند. مخلوط شامپو فرش و جوش شیرین یا سرکه، می توان گزینه مناسبی باشد. استفاده از مواد قلیایی برای شست و شوی فرش اصلا توصیه نمی شود.
  • ابتدا بررسی کنید که آیا رنگ های فرش شما ثابت اند، یا با شست و شو دچار تغییر می شوند؟ توصیه متخصصان این حیطه این است که ابتدا شوینده ی خود را روی قسمت کوچکی از فرش تست کنید ( از یک روز قبل ) و در صورتی که مشکل زا نبود، به کار خود ادامه دهید.
  • برای شستن فرش، از آب سرد استفاده کنید. ضمنا برس یا فرچه نرم مناسب شست و شوی فرش انتخاب کنید و از این وسیله در جهت خواب فرش استفاده کنید تا فرش دچار تغییر حالت و یا پارگی نشود.
  • فرش های ابریشمی بسیار حساس هستند، بنابراین حتی الامکان برس برای شست و شوی آنها به کار نبرید.

قالیشویی شهرک اکباتان زیر نظر کارخانه قالیشویی آریا غرب شستشوی انواع فرش را با کیفیت بالا انجام می دهد برای دریافت خدمات قالیشویی در شهرک اکباتان با ما تماس بگیرید. چرم دوزی فرش با بهترین کیفیت در کارخانه قالیشویی آریا غرب انجام می شود در صورت نیاز به خدمات چرم دوزی و استعلام قیمت با کارخانه قالیشویی آریا غرب در تماس باشید.

چند محلول مناسب شستشوی فرش دستباف

برای شستشوی فرش دستباف خود می توانید این محلول ها را تهیه و استفاده کنید:

  • شما می توانید با استفاده از ترکیب یک پیمانه سرکه سفید، یک قاشق غذاخوری نمک و دو پیمانه آب، محلول شست و شوی کاملا طبیعی و سازگار با محیط زیست بسازید.
  • محلول دیگری که می توان استفاده کرد، محلول آمونیاک نام دارد. یک پیمانه مایع شوینده را با یک چهارم پیمانه آمونیاک و یک چهارم پیمانه سرکه مخلوط کنید، سپس همه را در ظرفی حاوی 10 لیتر آب بریزید. استفاده از این محلول می تواند خطرناک باشد بنابراین موقع استفاده حتما از دستکش و لوازم ایمنی استفاده کنید.
  • به کار گیری جوش شیرین یکی از ساده ترین روش های شست و شوی فرش است. مقداری جوش شیرین را روی ناحیه مورد نظر بریزید و چند دقیقه صبر کنید. در نهایت آن را با جارو برقی از روی فرش تمیز کنید.
  • ترکیب آب اکسیژنه و آب لیمو هم قدرتمند و هم خوشبو است. یک لیوان آب اکسیژنه، دو لیوان آب معمولی و چند قطره آب لیمو برای پاک کردن فرش دستباف شما از انواع آلودگی ها کافی است.
شستشوی فرش دستباف در منزل
شستشوی فرش دستباف در منزل

خشک کردن فرش دستباف

برای خشک کردن فرش دستباف به هیچ عنوان آن را لوله نکنید. با این کار بافت و حالت طبیعی فرش دچار آسیب جدی خواهد شد. به جای این کار، فرش شسته شده خود را روی سطحی صاف و شیب دار و یا روی سطحی مانند فنس و توری فلزی پهن کنید تا آب آن کاملا تخلیه شده و در معرض هوای طبیعی خشک شود. اگر هم نیاز دارید که فرش تان در مدت زمان کمتری خشک شود، استفاده از پنکه یا فن در اطراف فرش، راه حل مناسبی است. رفوگری بافت فرش از خدمات ویژه ی کارخانه قالیشویی آریا غرب می باشد برای دریافت خدمات رفوگری انواع فرش با ما تماس بگیرید.

شستشوی فرش دستباف در قالیشویی

سپردن فرش به قالیشویی برای عموم مردم می تواند بهترین گزینه باشد. چرا که هر کاری اصول خاص خودش را دارد و زمانی که بحث شستشوی فرش دستباف باشد، این مسئله اهمیت مضاعف پیدا می کند. امروزه در همه جای ایران و جهان، سرویس های قالیشویی مجرب و حرفه ای روزانه هزاران فرش را با ضوابط و اصول علمی خود شست و شو می دهند و بهتر است که برای محافظت و راحتی بیشتر در این کار، فرش دستباف خود را به متخصصان این امر بسپاریم. قالیشویی آریا غرب قالیشویی خوب برای فرش دستباف می باشد برای دریافت خدمات با ما تماس بگیرید.

روش های شستشوی فرش دستبافت در قالیشویی چیست؟

ساده شویی، شامپو شویی، اعلاء شویی، ابریشم شویی، رنگبرداری از روش های شستشوی فرش دستبافت در قالیشویی می باشد.

شست و شوی فرش دستباف در منزل چگونه می باشد؟

ابتدا باید شوینده ی مناسبی را انتخاب کنیم تا به بافت فرش آسیب نزند. مخلوط شامپو فرش و جوش شیرین یا سرکه، می توان گزینه مناسبی باشد. بررسی کنید که آیا رنگ های فرش شما ثابت اند، یا با شست و شو دچار تغییر می شوند. برای شستن فرش، از آب سرد استفاده کنید. ضمنا برس یا فرچه نرم مناسب شست و شوی فرش انتخاب کنید و از این وسیله در جهت خواب فرش استفاده کنید تا فرش دچار تغییر حالت و یا پارگی نشود.

4.7/5 - (4 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا