برآمدگی فرش پس از شستن

برآمدگی فرش پس از شستن

فرش ممکن است در زمان شسته شدن، دچار برآمدگی بی ریختی شود. این مشکل به دلیل فشار متناقض می تواند در ساختار فرش نیز ظاهر شود. روش های مختلفی برای اصلاح چین و صاف کردن فرش وجود دارد .که از آن جمله می توان به استفاده از نوار چسب، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و قرار دادن اجسام سنگین روی فرش اشاره کرد. در ادامه روش های دیگری شرح داده شده است که به صاف شدن فرش آسیب دیده کمک می کند:
فرش خود را روی یک سطح صاف قرار دهید. فرش به دلیل کارایی بهتر و نتایج فرآیند باید به درستی در موقعیت قرار گیرد. تا برآمدگی فرش پس از شستن و یا همان کیسی بوجود نیاید. بین لبه های فرش و گوشه های دیوار فضای مناسبی در نظر بگیرید. اجازه دهید فرش در این حالت باقی بماند و به آرامی با وزن خود به مدت حداقل 24 تا 28 ساعت کاملاً صاف شود. برای برخی از فرش ها، این زمان ممکن است از چند هفته بیشتر شود.

در صورتی که فرش به خودی خود صاف نشد با استفاده از روش های زیر می توانید به روند صاف کردن کمک کنید:

  • فرش را برعکس کنید و آن را رول کنید. به این حالت “رول معکوس” یا “بازگشت به عقب” می گویند. هنگام غلت زدن به صدای ناشی از شکستگی فرش با دقت گوش دهید. در زمان مواجه شدن با این مشکل فوراً غلت زدن را متوقف کنید. تا موجب برآمدگی فرش پس از شستن بعدا نگردد.
  • اجسام سنگین مانند مبلمان را در بالا قرار دهید، اجازه دهید با وزن خود روی قسمت های مورد نظر صاف شود.
  • گوشه های فرش را با نوار فرش دو طرفه ببندید. این دارای چسبندگی دو طرفه قوی است که در شرایط رطوبت کم بهتر عمل می کند.
  • فرش خود را برای چند ساعت در معرض نور مستقیم خورشید با دمای 70 تا 85 درجه سانتیگراد قرار دهید. بیشتر کشش های فرش باید در این محیط آزاد شود.
  • فرش را در جایی که سطح صاف کافی دارد صاف کنید.
برآمدگی فرش پس از شستن


قالیشویی آریا غرب


شرکت قالیشویی آریا غرب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه و دستیار در شستشوی فرش ماشینی و اثاثیه شما می باشد.مشتریان گرامی توجه داشته باشید که با خدمات سفارش آنلاین ما می توانید 20% در نظافت فرش و اثاثه یا لوازم داخلی و خشکشویی صرفه جویی کنید.
همانطور که می دانید فرش یکی از قدیمی ترین وسایلی است که در هر خانه ایرانی به عنوان یکی از ضروری ترین و مهم ترین کالاها به شمار می رود.
در این میان شستشوی فرش از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا کیفیت شستشو برای محافظت از قالی آنقدر ضروری است که قالیشویی آریا غرب با ارائه بهترین و به روزترین امکانات توانسته است در این زمینه به بهترین شکل ممکن فعالیت کند.
قالیشویی هایی مدرن همچون قالیشویی آریا غرب با توجه به امکانات و کارکنانی که امروزه دارد جایگاه ویژه ای در بین مردم جوامع مختلف پیدا کرده است و در مقایسه با قالیشویی سنتی از کیفیت و کارایی بسیار خوبی برخوردار است که از جمله مزایا و فواید قالیشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایا و فواید قالیشویی:

  1. دستگاه های آبگیری جدید متناسب با نوع فرش بوده و به بافت فرش آسیبی نمی رساند
  2. از بهترین مواد شوینده برای شستن فرش استفاده خواهد شد.
  3. شرایط آب و هوایی تاثیری در خشک شدن فرش ها ندارد
  4. فرش ها توسط تسمه نقاله جابجا خواهند شد.
  5. شستشوی فرش با دستگاه های پیشرفته صورت میگیرد.
  6. فرآیند آبکشی از طریق دستگاه و به صورت یکنواخت و تحت برنامه زمانبندی مشخص شده انجام خواهد شد.
  7. قالیشویی توسط افراد مجرب و ماهر در قالیشویی آریا غرب انجام می شود
  8. قدرت بدنی و خستگی نیروی کار تاثیری بر کیفیت و نحوه شستشوی فرش ندارد.
  9. خشک کردن فرش ها در محیط های باز و زیر نور مستقیم خورشید انجام شد.
  10. شستشوی فرش های آنتیک به دلیل آسیب های احتمالی امکان پذیر نیست و شستشوی این نوع فرش فقط با دست انجام می شود.
    از دیگر فواید و مزایا، با سپردن شست و شوی فرش و مبلمان به قالیشویی آریا غرب می توان از آن بهره مند شد. نوع شوینده استفاده شده در این مراکز خدماتی با توجه به تخصص و سابقه آنها بهترین و مطلوب ترین است. آنها انواع مختلفی از مواد شوینده را برای فرش های مختلف انتخاب و استفاده می کنند.
    نحوه شستشوی فرش می تواند در سلامت فرش بسیار موثر باشد، در این خصوص باید گفت که عملیات شستشو باید به گونه ای انجام شود که هیچ گونه آلودگی در داخل بافت فرش باقی نماند زیرا باعث آسیب به ریشه و بافت فرش در زمان خود می شود. در نهایت با رعایت تمام نکات بالا مطمئنا فرش شما مشکل برآمدگی پس از شستن یا کیسی رو پیدا نخواهدکرد.

·

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا