روش های پاک کردن لکه جوهر از روی فرش

روش های پاک کردن لکه جوهر از روی فرش

پاک کردن لکه جوهر از روی فرش

فرش ها جزو قیمتی ترین لوازم خانه هستند. معمولا هنگام خرید فرش ترجیح میدهیم فرش هایی با رنگ تیره تر انتخاب کنیم چون فرش های روشن بیشتر لک می‌گیرند و موقع شست و شو هم سخت تر از شر لکه ها خلاص می‌شویم. یکی از سمج ترین لکه ها روی فرش و لباس جوهر است. خیلی وقت ها خودکارمان جوهر پس داده و لکه های بسیار ناخوشایندی به جا گذاشته است. اما نگران نباشید! قرار است در این مقاله با چند روش پاک کردن لکه جوهر از روی فرش آشنا شویم. اگر نتوانستید لکه جوهر را از فرش پاک کنید یا وقت و حوصله آن را نداشتید، قالیشویی آریا غرب با جدیدترین دستگاه های اتوماتیک و پرسنل مجرب این کار را برای شما انجام می‌دهد. و فرشی عاری از لک و بدون آسیب به شما تحویل خواهند داد.

پاک کردن لکه جوهر از روی فرش
پاک کردن لکه جوهر از روی فرش

نکات مهم برای پاک کردن لکه جوهر از روی فرش

  • اولین نکته برای تمیز کردن لکه ها این است که بهتر است در سریع ترین زمان ممکن این کار را انجام دهید. چون با گذشت زمان جوهر روی تار و پود فرش خشک شده و سخت از بین می‌رود.
  • دومین نکته که باید به آن توجه کنید این است که اگر به قوی بودن یا نبودن یک شوینده شک دارید بهتر است ابتدا آن را روی قسمت کوچکی از فرش امتحان کنید. اگر رنگ فرش تغییر کرد یا به فرش آسیب زد، کار را با یک شوینده دیگر پیش ببرید.
  • اگر فرش دست باف است یا ارزش زیادی برای شما دارد بهتر است از پاک کننده های قوی صنعتی مثل الکل و… استفاده نکنید، چون ممکن است رنگ فرش را عوض کنند.
  • درصورت زیاد بودن جوهر ریخته شده و نفوذ آن به قسمت پشت فرش بهتر است پشت فرش را نیز شسته و آبکشی کنید. سپس در معرض هوای باز یانور خورشید قرار دهید تا مانع کپک زدن فرش و پوسیدگی آن شوید.

نحوه پاک کردن لکه جوهر با ماست

یکی از روش های پاک کردن لکه جوهر استفاده از ماست است. اگر لکه هنوز تازه است و خشک نشده مقدار مناسبی ماست را روی لکه بریزید و بعد مخلوط کنید. خواهید دید که لکه جوهر در ماست حل شده و ماست جوهری می‌شود، با این کار لکه از روی فرش پاک خواهد شد. اگر مقدار جوهر ریخته شده زیاد بود بهتر است این کار را چندین بار تکرار کنید تا لک زدایی کامل انجام شود.

ماست یک پاک کننده طبیعی است که هیچ آسیبی هم به فرش وارد نمی‌کند. در نهایت ماست را با قاشق بردارید و مقدار ماستی را که روی فرش مانده با مقداری آب، شوینده، و حوله تمیز کنید. کارخانه قالیشویی آریا غرب بهترین قالیشویی تهران خدمات شستشوی و رفوگری انواع فرش را با کیفیت بالا انجام می دهد جهت دریافت خدمات با ما تماس بگیرید.

پاک کننده طبیعی لکه جوهر
پاک کننده طبیعی لکه جوهر

استفاده از یک شوینده ملایم برای پاک کردن لکه جوهر

یک راه دیگر برای از بین بردن لکه فرش یا برای پاک کردن لکه جوهر از روی فرش استفاده می شود از یک شوینده مناسب است. فرقی نمی‌کند شوینده شما یک شامپو فرش باشد یا یک شوینده معمولی. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که شوینده مایع باشد، یعنی نباید از صابون استفاده کنید، زیرا ممکن است موجب پخش شدن لکه در فرش شود. دوم اینکه شوینده به قدری قوی نباشد که رنگ فرش را تغییر دهد و یا موجب آسیب به فرش شود.

ابتدا چند دستمال کاغذی روی فرش لکه شده قرار دهید تا مایع جوهر را جذب کنند و جوهر به بخش بیشتری از فرش نفوذ نکند. بعد مقداری مایع شوینده روی جوهر بریزید و با پارچه مرطوب آرام روی محل مورد نظر ضربه بزنید. دقت کنید نباید پارچه را روی فرش بسابید، چون ممکن است جوهر بیشتر روی فرش پخش شود. سپس با مقداری پارچه خیس جوهر و کف شوینده را پاک کنید.

اسپری مو یک پاک کننده عالی برای لکه جوهر

راه دیگر پاک کردن لکه جوهر از روی فرش این است که از اسپری مو استفاده کنید. مقداری اسپری مو در محل جوهری شده فرش اسپری کنید. خواهید دید که جوهر در مایع اسپری حل شده و به آسانی قابل پاک کردن است. کافی است با یک پارچه تمیز روی محل اسپری شده بکشید تا جوهر حل شده جذب پارچه شود. اگر مقدار جوهر ریخته شده زیاد بود چند بار این فریند را تکرار کنید تا فرش کاملا تمیز شود.

پیشنهاد می‌کنم برای خشک نشدن الیاف فرش، بعد از استفاده از اسپری مو با کمی پارچه مرطوب محل را پاک کنید. قالیشویی در سعادت آباد زیر نظر کارخانه قالیشویی آریا غرب خدمات شستشوی انواع فرش و لکه زدایی آن ها را با بهترین کیفیت انجام می دهد جهت دریافت خدمات قالیشویی در سعادت آباد با ما در تماس باشید.

قوی ترین پاک کننده لکه جوهر
قوی ترین پاک کننده لکه جوهر

پاک کننده های طبیعی لکه جوهر

اگر زمان زیادی از ریختن جوهر گذشته و جوهر خشک شده است یک راه دیگر پاک کردن لکه، این است که در یک فنجان آب ولرم مقداری سرکه بریزید. سپس محلول بوجود آمده را روی فرش بریزید تا جذب شود، سپس به راحتی می‌توانید با یک پارچه مرطوب لکه را پاک کنید. سرکه یک پاک کننده طبیعی است که آسیبی به فرش شما نخواهد زد.

اگر این روش لکه را پاک نکرد از یک شوینده طبیعی قویتر استفاده کنید. اگر جوش شیرین را به سرکه اضافه کنید یک شوینده طبیعی بسیار قوی ساخته می‌شود. برای این کار ابتدا دو یا سه قاشق جوش شیرین را در یک فنجان ریزید بعد حدود نصف فنجان سرکه به آن اضافه کنید، شوینده شما کمی حالت خمیری دارد و آماده است! شوینده را چندین بار روی لکه فرش بکشید تا جوهر را جذب کند. برای اثر بهتر این کار را چند بار تکرار کنید. و اجازه دهید شوینده مورد استفاده، کمی روی فرش بماند و خشک شود، بعد می‌توانید با جارو برقی اضافه های جوش شیرین را از روی فرش بردارید.

قوی ترین پاک کننده لکه جوهر

الکل و تینر نیز از بهترین پاک کننده های جوهر هستند و جوهر را در خود حل میکنند. تینر برای پاک کردن لکه جوهر عالی عمل می‌کند اما نکته منفی که استفاده از تینر را سخت می‌کند بوی تیز آن است که به راحتی رفع نمی‌شود. می‌توانید بجای تینر از الکل استفاده کنید. به این صورت که قسمت لک شده فرش را با الکل خیس کرده و بعد با یک پارچه تمیز آن را پاک کنید.

قالیشویی آریا غرب یک قالیشویی معتبردر تهران است که 4 شعبه دارد. شما می‌توانید لکه برداری فرش خود را به این قالی شویی بسپارید و از سلامت فرش اطمینان داشته باشید. آریا غرب علاوه بر قالیشویی و مبل شویی خدماتی مثل رفو کردن، چرم دوزی، رفع سوختگی، ترمیم ریشه فرش و…را نیز ارائه می‌دهد. می‌توانید با سفارش آنلاین از طریق سایت آریا غرب 10% تخفیف بگیرید. شستشوی مبل در تهران توسط کارخانه قالیشویی آریا غرب قابل انجام می باشد جهت دریافت خدمات مبل شویی با کارخانه قالیشویی آریا غرب تماس بگیرید.

قوی ترین پاک کننده برای پاک کردن لکه جوهر چیست؟

الکل و تینر از بهترین پاک کننده های جوهر هستند و جوهر را در خود حل میکنند. تینر برای پاک کردن لکه جوهر عالی عمل می‌کند اما نکته منفی که استفاده از تینر را سخت می‌کند بوی تیز آن است که به راحتی رفع نمی‌شود. می‌توانید بجای تینر از الکل استفاده کنید. به این صورت که قسمت لک شده فرش را با الکل خیس کرده و بعد با یک پارچه تمیز آن را پاک کنید

آیا اسپری مو لکه جوهر را می تواند پاک کند؟

راه دیگر پاک کردن لکه جوهر از روی فرش این است که از اسپری مو استفاده کنید. مقداری اسپری مو در محل جوهری شده فرش اسپری کنید. خواهید دید که جوهر در مایع اسپری حل شده و به آسانی قابل پاک کردن است. کافی است با یک پارچه تمیز روی محل اسپری شده بکشید تا جوهر حل شده جذب پارچه شود.

4.5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
پیمایش به بالا